سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
لاو اس ام اس
درباره وبلاگ


بهترین وبلاگ پیامک 09176108316 rahimiarash34@gmail.com نظر یادتون نره....
آرشیو وبلاگ
لینک های ویژه
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 126309

javahermarket




سه شنبه 91 خرداد 23 :: 7:20 عصر ::  نویسنده : عبدالرحیم رحیمی

قدیمی ترین پلی که ماشینها روی آن رفت و شد میکنند در دزفول پلی به نام پل قدیم وجود دارد که همچون 2500 سال پیش تردد روی آن ادامه دارد در پایه های این پل سرب گداخته به کار رفته شده است . لازم به ذکر است این پل توسط سربازان رومی و شخصی با نام اندامشک رومی ساخته شده است و تا کنون هم چند دوره فقط مرمت شده است.. 

.

قدیمی ترین بافت شهری! شهر تبریز دارای قدیمی ترین بافت شهری ایران است. این بافت تو در تو از زمان صفویه در این شهر مرسوم بوده که هنوز هم برخی از محل های قدیمی، دارای این بافت می باشد!
قدیمی ترین منطقه مسکونی شهری در ایران
 قدیمی ترین منطقه مسکونی شهری در ایران ظاهرآ شهر کرمان می باشد , کشفیات باستان شناسی نشان می دهد که شهر کرمان حتی پیش از مهاجرت آریائیها به ایران حالت شهری داشته و آثار آن در چند سال اخیر پیدا شده است .

 قدیمی ترین اسکلت انسان قدیمی ترین اسکلت انسان، متعلق به یک میلیون سال پیش، در کشور تانزانیا کشف شده است.

 قدیمی ترین پل قابل استفاده جهان قدیمی ترین پل قابل استفاده جهان در شهر دزفول واقع در شمال استان خوزستان است که 2500 سال پیش توسط اسیران رومی بر روی رود دز ساخته شده است

 قدیمی ترین پارچه قدیمی ترین تکه پارچه ای که تا به امروز باقی مانده است، متعلق به 5،900 سال قبل از میلاد است که اخیراً در منطقه چاتال هویرک در ترکیه کشف شده است .

قدیمی ترین قالی قدیمی ترین قالی، متعلق به 5 قرن قبل از میلاد، در 1947 در حفاریهای شهر پازیریک در شوروی از زیر خاک بیرون آورده شد. در این قالی پشمی ، نقوش به رنگ قرمز روی متن سفید بافته شده بود .

قدیمی ترین کتاب خطی قدیمی ترین کتاب خطی که تا به امروز سالم باقی مانده است، " مزامیر داود " به زبان قبطی متعلق به 1600 سال پیش می باشد که در سال 1984 در منطقه بنی صدف در مصر بدست آمد.

 قدیمی ترین موزه موزه آشمولین (Ashmolean) که در سال 1679 میلادی در شهر آکسفورد در انگلستان ساخته شد قدیمی ترین موزه در جهان به شمار می آید .

قدیمی ترین قلعه قدیمی ترین قلعه جهان در شهر گمدان در یمن قراردارد که دارای 20 طبقه بوده است و سال ساخت آن به قبل از سال 100 میلادی باز می گردد.




موضوع مطلب : قدیمی ترین ها, قدیمی